Στο Βερολίνο η Μέρκελ έχει τηλεφωνική επικοινωνία με τον Τσίπρα, τον νουθετεί για την υπόθεση του Σκοπιανού και κλείνουν ραντεβού να τα πούνε σήμερα στη Σύνοδο Κορυφής. Λίγο αργότερα υποδέχεται τον Ζόραν Ζάεφ αποκαλώντας τον «πρωθυπουργό της Μακεδονίας». Όχι της πΓΔΜ ή της Βαρντάσκα Μασεντόνια.
Σκέτο της Μακεδονίας είπε.
Ακούσατε να υπάρχει κάποια αντίδραση από την κυβέρνηση;
Έστειλε κανένα non paper ο… διαταραγμένος τύραννος του Μαξίμου;
Ο Τσίπρας το έχει πουλήσει το όνομα εδώ και καιρό στην Μέρκελ, δεν θα κάνει πίσω,
είναι εφιάλτης. Είναι ότι χειρότερο πέρασε από αυτά εδώ τα χώματα.
Ποια είναι η δύναμη του Τσίπρα;
Ο Ελληνικός λαός.
Ένα μεγάλο κομμάτι είναι βολεμένο στο δημόσιο και περνά καλά.
Ένα μεγάλο κομμάτι έχει δοσοληψίες με το κρατικό χρήμα. Εκεί πατά ο εφιάλτης. Πέρα από αυτό έχει μαζί του την κλίκα Παπανδρέου και Καραμανλή. Μα δεν είδατε την οικογένεια Μητσοτάκη; Η Ντόρα τον στηρίζει όπου βρεθεί και όπου σταθεί με αφορμή το Μακεδονικό και ο αδερφός της υποτίθεται ασκεί αντιπολίτευση. Μιλάμε για μια αδίστακτη κλίκα που τον βοηθά σε δημοσιογραφικό, πολιτικό και επιχειρηματικό επίπεδο.
Η ενότητα των Ελλήνων ( όχι όλων) που παρουσιάστηκε στα συλλαλητήρια τους προβλημάτισε άγρια γι αυτό και την άλλη μέρα βγήκε ένα διχαστικό, θέμα απ το συρτάρι, ένα θέμα που πολώνει....που αποπροσανατολίζει...
Αυτό είναι το όλο κόλπο.
Το μεγάλο ( κρυφό) ξεπούλημα μέχρι τον Ιούνιο.....Ο Ελληνικός λαός ας βλέπει αλλού...ας χαζεύει κατά παραγγελίαν πολέμους με την Τουρκία από τα κανάλια της διαπλοκής...ας διχάζεται με την στημένη και ατέρμονη σκανδαλολογία...
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Εγνατία Οδό και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον ΔΕΣΦΑ, που ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή, αποτελούν μόνο ένα μικρό σκαλοπάτι στον μεγάλο ανήφορο που πρέπει να διανύσει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ μέχρι το καλοκαίρι.
Μέσα σε εξαιρετικά ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα καλείται να προχωρήσει ιδιωτικοποιήσεις που καθυστερούν από χρόνια, ώστε να πετύχει έσοδα περί το 1 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο και άλλο 1 δισ. ευρώ στο δεύτερο εξάμηνο του έτους! Το μέγεθος του εγχειρήματος γίνεται περισσότερο κατανοητό, αν συνυπολογίσουμε πως τη διετία 2016-2017 τα συνολικά έσοδα του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων έφτασαν
το 1,9 δισ. ευρώ.
Και το πρόγραμμα δεν έχει μόνο ευχάριστες ειδήσεις, όπως η
μεγάλη συμμετοχή πανίσχυρων ελληνικών και διεθνών ομίλων
στον διαγωνισμό για την Εγνατία ή ο ανταγωνισμός που φαίνεται πως υπάρχει για τη διεκδίκηση του ΔΕΣΦΑ.
Η εκκρεμότητα με το Ελληνικό καθυστερεί τη δόση των 5,7 δισ. ευρώ προς τη χώρα μας καθώς συνεχίζεται η συζήτηση του προεδρικού διατάγματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Επίσης, προ ημερών, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε νέα, μικρή παράταση στον δεύτερο διαγωνισμό για την πώληση της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ
(ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ) μέχρι τις 6 Μαρτίου. Η προθεσμία έληγε στις 14 Φεβρουαρίου, αλλά οι Ιταλοί της Ferrovie (FSI) που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον (όπως και η Skoda Transportation από την Τσεχία) ζήτησαν αλλαγές. Συγκεκριμένα να μπει στη διεκδίκηση της ΕΕΣΣΤΥ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι η μητρική ιταλική εταιρεία, αίτημα που έγινε δεκτό.
Με τον διαγωνισμό για το 5% του
ΟΤΕ να έχει ξεκινήσει, μέσα στον Μάρτιο στο ΤΑΙΠΕΔ καλούνται να βγάλουν στον αέρα και τους διαγωνισμούς για το 30% της «
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» (ΔΑΑ) που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και για το 65% της ΔΕΠΑ, «με βάση τις συστάσεις των συμβούλων», όπως αναφέρεται στο συμπληρωματικό μνημόνιο. Τον ίδιο μήνα, καλείται να εκκινήσει τη διαδικασία πώλησης και του 35% των
Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ).
Οπως αναφέρεται στο μνημόνιο, «το ποσοστό μετοχών που θα πωληθούν μπορεί να είναι μικρότερο, αν μέχρι τότε έχει υπάρξει συμφωνία με τους θεσμούς για εναλλακτική αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου, με έσοδα που θα είναι τουλάχιστον αντίστοιχα (με την πώληση του 35%)». Μέσα στον Ιούνιο έχει συμφωνηθεί να ξεκινήσει η διαδικασία για την αξιοποίηση του 17% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στη
ΔΕΗ. Και εδώ επαναλαμβάνεται το «μοντέλο ΕΛΠΕ»: Η πώληση των μετοχών μπορεί να αποφευχθεί, αν ο εναλλακτικός τρόπος αξιοποίησης φέρνει έσοδα αντίστοιχα με αυτήν.
Επί σχεδόν ένα χρόνο εκκρεμεί και η υπόθεση με την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για την εκμετάλλευση του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Τώρα εκτιμάται πως μέσα στον Απρίλιο μπορεί να κατατεθεί και να εγκριθεί από τη Βουλή, αφού υπάρξει το «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες, οι οποίες εδώ και μήνες ξεψαχνίζουν τη σύμβαση. Λίγο νωρίτερα, τον Μάρτιο, η Βουλή αναμένεται να εγκρίνει τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ, η οποία κατατέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι εσόδων, η πώληση του ΔΕΣΦΑ πρέπει να έχει ολοκληρωθεί
εντός του Ιουνίου, δηλαδή με διαδικασίες-εξπρές. Για την ιστορία, ο ΔΕΣΦΑ ήταν ένα από τα πρώτα περιουσιακά στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ που βγήκαν προς πώληση, από το 2012! Ο πρώτος διαγωνισμός ολοκληρώθηκε (με νικητή την αζέρικη Socar) αλλά ακυρώθηκε και τώρα επαναλαμβάνεται με βάση τις κοινοτικές απαιτήσεις.
Εντός του Ιουνίου πρέπει να έχει κλείσει και το Ελληνικό, ώστε να εισπραχθεί η πρώτη δόση των 300 εκατ. ευρώ, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο. Πρόσθετα έσοδα αναμένονται εντός του εξαμήνου από τη μεταβίβαση των μετοχών του ΟΛΘ (όπως προαναφέρθηκε, εκκρεμεί η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού δημοσίου).
Οι μαρίνες και τα λιμάνια
Εκτός από τους στόχους εσόδων, στο Ταμείο έχουν αποφασίσει να ξεκινήσουν και τις διαδικασίες αξιοποίησης για τις μαρίνες και τα περιφερειακά λιμάνια. Ηδη προχώρησαν οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες
Αλίμου και Χίου, με σημαντικό ενδιαφέρον για την πρώτη.
Μέσα στο προσεχές δίμηνο θέλουν στο ΤΑΙΠΕΔ να βγάλουν στον αέρα και τους διαγωνισμούς για τρία περιφερειακά λιμάνια και συγκεκριμένα της
Αλεξανδρούπολης, της
Ηγουμενίτσας και της
Κέρκυρας.
Οπως έχει γράψει το Euro2day.gr, το Ταμείο εξετάζει την παραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων (κρουαζιέρα, μαρίνα, ακτοπλοΐα κ.λπ.) στα περιφερειακά λιμάνια. Ειδικά για τα τρία πρώτα λιμάνια αναμένονται οι τελικές προτάσεις των συμβούλων για το μοντέλο αξιοποίησης.
Για το
λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φαίνεται πως υπάρχει σοβαρότατο επενδυτικό ενδιαφέρον, ενώ
προωθείται παράλληλα και σχέδιο διασύνδεσης μέσω σιδηροδρόμου με τα λιμάνια Βάρνας και Μπουργκάς της Βουλγαρίας.
Εκτός από την Αλεξανδρούπολη, το δεύτερο πιο ελκυστικό λιμάνι, με βάση και τις εισηγήσεις που είχαν κάνει προ μηνών οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ,
θεωρείται η Ηγουμενίτσα, στην οποία καταλήγει η Εγνατία Οδός. Τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας όσο και για της
Κέρκυρας έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια, ένα από τα οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση μόνο του λιμένα κρουαζιέρας.
Για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου (η παραχώρηση του τελευταίου δεν εντάσσεται στις προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ), φαίνεται πως υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες RO-RO (μεταφοράς φορτηγών κ.λπ.) και ξηρού φορτίου. Στα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας (που θα αξιοποιηθεί σε δεύτερο στάδιο), εξετάζεται επίσης η παραχώρηση δραστηριότητας που συνδέεται με τα τουριστικά σκάφη, δηλαδή της μαρίνας.
Για τα λιμάνια της Αττικής (
Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο), υπάρχει η ελπίδα πως η συνεχής ανάπτυξη του Πειραιά, με αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων κ.λπ., θα οδηγήσει σε πλήρη κάλυψη του ΟΛΠ, με αποτέλεσμα αναγκαστικά
να στραφούν δραστηριότητες προς Λαύριο και Ελευσίνα, αλλά και προς τη Ραφήνα.
Ειδικά για την Ελευσίνα,
οι Κινέζοι της Cosco δεν κρύβουν τις προθέσεις για την απόκτησή της, σε συνδυασμό με την προσπάθεια για ενεργότερη ανάμιξή τους στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής.
Ο ΟΛΠ, που ελέγχεται από την Cosco, προχωρά σε σημαντικές επενδύσεις για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, ενώ
θεωρείται υποψήφιος για την απόκτηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αν προχωρήσει το σχέδιο της κυβέρνησης για είσοδο ειδικού εκκαθαριστή.
(euro2day.gr)
ΠΗΓΗ - ΣΥΖΕΥΞΗ/ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ:Α.Τ.