ΤΟ ΤΡΙΕΣΠΕΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ… ΑΦΗΓΗΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Για τον χριστιανισμό τα Χριστούγεννα, η εορτή της ανάμνησης της γεννήσεως του Ιησού Χριστού, αποτελούν την μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης, αποτελώντας ημέρες χαράς για όλον τον χριστιανικό κόσμο. Λόγω βέβαια της οικονομικής εκμετάλλευσης και του τεράστιου ‘’οικονομικού τζίρου της εορτής’,’ τα Χριστούγεννα εορτάζονται πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.
Ιχνηλατώντας όμως την ιστορικότητα της εορτής ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν την χρονολογία της.
-Μέχρι το 180-200 δεν υπήρξαν ευαγγέλια, οι σύγχρονοι ερευνητές βεβαιώνουν ότι η Ναζαρέτ δεν υπήρχε την εποχή του Χριστού και εμφανίζεται , από το 800 μ.Χ.
-Ο Ματθαίος αναφέρει ότι ο Χριστός γεννήθηκε επί εποχής Ηρώδη, ο οποίος όμως πέθανε το 4 π.Χ. και τον ανέστησαν οι ευαγγελιστές να σφάξει τα 14.000 νήπια… Η αμείλικτη πραγματικότητα βέβαια αναρωτιέται πως βρεθήκαν 14.000 νήπια αρσενικά, από δυο ετών και κάτω και άλλα τόσα θηλυκά σε μια περιοχή που ΔΕΝ είχε ούτε 2.000 κατοίκους…
Καμία πηγή, σύγχρονη του Ηρώδη, δεν αναφέρει το γεγονός. Δεν υπάρχει καταγραφή, ούτε καν απ’ τους υπόλοιπους τρεις Ευαγγελιστές, πέρα απ’ τον Ματθαίο. Ούτε από αριθμητική άποψη στέκει η θεωρία. Η Βηθλεέμ ήταν ένα μικρό χωριό και ακόμα και με τις τριγύρω περιοχές, θα ήταν αδύνατο να βρεθούν χιλιάδες αγόρια μέχρι δύο ετών. Στην καλύτερη περίπτωση, λένε οι ιστορικοί, ο αριθμός των αρσενικών νηπίων θα έφτανε τα 20....
-Ο Λουκάς γραφεί ότι ο Χριστός γεννήθηκε επί απογραφής Κυρηνίου που έγινε το 7 μ.Χ. Απορίας άξιον πως τα θεόπνευστα τα ευαγγέλια, δικαιολογούν τέτοια λάθη; Ο Bertrand Russell, 1872-1970, Βρετανός φιλόσοφος, μας το δικαιολογεί λέγοντας: ‘’Απ’ ό,τι μπορώ να θυμηθώ, δεν υπάρχει ούτε μια λέξη στα Ευαγγέλια που να επαινεί την ευφυΐα’’…
Η ημερομηνία δε της γεννήσεως του Χριστού, άλλαξε ΕΠΤΑ ΦΟΡΕΣ !!!
-Μέχρι το 100 ήταν 2 Ιανουαρίου.
-Μέχρι το 120 ήταν 6 Ιανουαρίου.
-Μέχρι το 150 ήταν 8 Ιανουαρίου.
-Το 200 καθορίστηκε 28 Μαρτίου.
-Το 250 στις 19 Απριλίου.
-Το 290 στις 20 Μαΐου.
-Το 330 στις 17 Νοεμβρίου.]
-Και τέλος το 337 καθορίστηκε η 25 Δεκεμβρίου.
Θ’ αναρωτηθεί λογικά ο καθένας από μας : Γιατί μετά από τόσες αλλαγές στην ημερομηνία της γεννήσεως του Χριστού, στο τέλος καθορίστηκε στις 25 Δεκεμβρίου; Μα είναι λογικό αν σκεφτεί κανείς πως μαζί με τους βίαιους διωγμούς των Ελλήνων από τους Βυζαντινούς, η Πατρώα Λατρεία έπρεπε να ξεχαστεί και να αντικατασταθεί από το νέο δόγμα ακόμη και στις ημερομηνίες των εορτών.
Ο Montesquieu, 1689-1755, Γάλλος στοχαστής, διαπιστώνει με λύπη πως: ‘’Κανένα βασίλειο δεν έχει χύσει ποτέ περισσότερο αίμα από το βασίλειο του Χριστού’’…
Η αντικατάσταση των Ελληνικών εορτών στις ίδιες ημερομηνίες από τις χριστιανικές σε συνδυασμό με την απαγόρευση της μελέτης της Ελληνικής γραμματείας, ήταν κι ένας πονηρός τρόπος ώστε η παλιά Λατρεία να περάσει στην λήθη και η νέα θρησκεία να γίνει πιο ‘’εύπεπτη’’ στις συνειδήσεις αλλά και αποδεχτή στις προϋπάρχουσες συνήθειες των Ελλήνων.
Διότι στη θέση των ‘’Χριστουγέννων’’ οι διωχθέντες και δολοφονηθέντες Έλληνες πρόγονοί μας εόρταζαν το λεγόμενο ‘’Τριέσπερον’’, μία εορτή η οποία γενικεύεται από τους ελληνιστικούς χρόνους κι εντεύθεν, προς τιμήν των πυρφόρων και Ηλιακών Θεοτήτων Ηρακλέους και Ηλίου (ο οποίος κατά τον Κορνούτο ορίζεται ως: ‘’Ο εν τοίς όλοις Λόγος καθ’όν η Φύσις ισχυρά και κραταιά εστί και απεριγέννητος ούσα, μεταδοτικός ισχύος και τοίς κατά μέρος και αλκής υπάρχων’’).
Κατά την χειμερινή τροπή του Ηλίου γιόρταζαν επίσης την γέννηση του Διονύσου. Ο Διόνυσος αποκαλείται ‘’Σωτήρ’’ και ‘’Θείο βρέφος’’, ο οποίος γεννήθηκε από την παρθένο Σέμελη. Τον χειμώνα θρηνείται ο θάνατος του Διονύσου από τους Τιτάνες, αλλά στις 30 Δεκεμβρίου εορτάζεται η αναγέννησης του.
Το ‘’Τριέσπερον’’ ξεκινά με το Χειμερινό Ηλιοστάσιο (τη νύκτα της 21ης προς την 22α του Δεκεμβρίου, τη μεγαλύτερη δηλαδή νύκτα του έτους) και κορυφωνόταν με την αναγέννηση του φωτοδότη Ηλίου (τη νύκτα της 24ης προς 25η, όταν η ημέρα έχει ήδη μείνει «στάσιμη» επί 3 ημέρες μετά το Ηλιοστάσιο και αρχίζει πλέον να μεγαλώνει). Συμβολίζει την ευφορία και γονιμότητα της γης και εορτάζεται δυο φορές το χρόνο, μια την άνοιξη με σκοπό την παράκληση των ανθρώπων προς τους Θεούς κυρίως του Απόλλωνος-Ήλιου και των Ωρών για προστασία της σποράς και μια το φθινόπωρο, για να τους ευχαριστήσουν για την συγκομιδή των καρπών.
ΕΥΧΗ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΗΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΣΑΝΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΑΛΑΝΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ! ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!
Πηγή ΕΛΛΗΝ ΘΥΜΗΣΟΥ
🌞 22-25 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ: ΗΛΙΟΥ-ΓΕΝΝΑ=Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΔΟΤΗ ΗΛΙΟΥ