Τα σχόλιά μου τώρα...
Τέτοιο ρεσιτάλ ξερολίστικης βλακείας δεν θυμάμαι πότε είχα συναντήσει την τελευταία φορά. Κατ' αρχήν για να μιλάμε με τεκμήρια, εδώ θα βρείτε το
Σύνταγμα των Ελλήνων και εδώ θα βρείτε το
Προεδρικό Διάταγμα 96/2007 που καθορίζει τον τρέχοντα εκλογικό νόμο μαζί με όλες τις λεπτομέρειες, εμετικές τε και μη.
Γιατί όμως την χαρακτήρισα ξερολίστικη βλακεία; Για δύο λόγους: πρώτον, διότι δεν θέλω να την χαρακτηρίσω καλοστημένη προπαγάνδα και δεύτερον, διότι υπάρχει και η αφελής βλακεία όλων εκείνων που έχουν προωθήσει την παρούσα είδηση ως κάτι το συγκλονιστικό που όντως μας κρύβουν.
Βέβαια εδώ υπάρχει μια αλήθεια: όντως μας το κρύβουν, μόνο που μας το κρύβουν διότι δεν υφίσταται κάτι τέτοιο. Αν ο οποιοσδήποτε αντί να συμπεριφέρεται σαν κοινός βλαξ είχε κάτσει ποτέ να διαβάσει έστω και ένα κείμενο από όλα αυτά που τάχα μου διασπείρονται ως νέος ιός, όπως αντίστοιχα διασπείρονται κείμενα που αν δεν τα στείλεις σε 50 φίλους σου θα σου καεί ο υπολογιστής, θα έχεις κακή τύχη για τα επόμενα 50 χρόνια και θα σε κατουρήσει σκύλος στο πόδι, έτσι αντίστοιχα -με χρήση λίγης απλής κοινότατης λογικής-θα μπορούσε να καταλάβει τι ισχύει και τι όχι.
Στην Ελλάδα όμως είμαστε μαθημένοι κάποιος άλλος να ψάχνει κάτι για εμάς και να μας προσφέρει έτοιμη τη λύση.
Παρεμπιπτόντως να πω ότι μια τέτοια λύση μας έχει προσφέρει και το pasok, του οποιου το θεάρεστο έργο ολοκληρώθηκε, εκτιμώ, αργά χθες το βράδυ με την χρεωκοπία της χώρας, η οποία επιπρόσθετα είναι μερική που οδηγεί σεσχεδόν καθόλου κούρεμα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι μας κρατάνε στο χέρι και μετά την αναδόμηση, αν αυτή έρθει ποτέ. Και όλο αυτό το αίσχος, το ιστορικό ΝΑΙ που είπε ο δωσίλογος πορδηπουργός της χώρας μια μέρα πριν την ιστορική επέτειο του ΟΧΙ,
παρουσιάζεται ως εθνική επιτυχία και ακόμη και τώρα υπάρχει κόσμος που το σκέφτεται. Γιατί;
Διότι σου λέει "κάτι θα ξέρουν αυτοί".
Και αυτοί που "ξέρουν"
κάνουν τα πάντα για να μην μπεις εσύ στον κόπο για να μάθεις.
Κάπως έτσι, χίλιοι δυο άλλοι
επίδοξοι ξυπνητζήδες τε και ξερόλες διαβάζουν αντ'ημών προκειμένου δήθεν να μας ανοίξουν τα μάτια ακριβώς όπως ο πορδηπουργός θεωρεί ότι βάζει τάξη στα δημοσιονομικά της χώρας. Και έστω ότι αυτοί κάνουν το κομμάτι τους.
Οι υπόλοιποι που τα προωθούν με ενθουσιασμό όλα αυτά τα βδελύγματα, δεν έχουν κουκούτσι μυαλό πια; Εϊναι τόσοι πολλοί αυτοί που έχουν τον Γεώργιο Β' Παπανδρέου Γ' τον Δωσίλογο, αυτόν τον νοσηρό μη-εγκέφαλο, για ίνδαλμα;
Ψάξτε το λίγο ρε.
Δηλαδή αν εγώ έρθω και σας πω ότι αν δεν μου στείλετε 10.000 ευρώ ο καθένας εντός 50 λεπτών από την στιγμή που θα λάβετε το μέηλ και εάν στην συνέχεια δεν το στείλετε σε 100 φίλους σας, τότε θα πάθετε οικονομική ζημιά ύψους 100.000 ευρώ, θα με πιστέψετε; Και θα στείλετε 10.000 ευρώ;
Πόση βλακεία υπάρχει σε αυτήν τη χώρα πιά;
Τα λευκά δεν προσμετρώνται στο εκλογικό αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα πάντοτε θα είναι 100% επί των εγκύρων. Είτε ψηφίσουν πέντε πολίτες σε ολόκληρη την επικράτεια, είτε ψηφίσουν πέντε εκατομμύρια, αυτό που μετράει είναι τα έγκυρα ψηδοφέλτια. Και αν όσοι ελάμβαναν αυτό το
ηλίθιο μέηλ το έψαχναν έστω και λιγουλάκι, θα είμασταν ένας τω όντι πολιτικοποιημένος λαός που δεν θα μάσαγε κουτόχορτο και όλοι αυτοί οι χαζομάρες κι επιτήδιοι, επαγγελματίες τε κι ερασιτέχνες,
δεν θα είχαν πρόσφορο έδαφος δράσης.
Άρθρο 98
(Άρθρα 4 και 11 Ν. 3231/2004 και άρθρο 1 Ν. 3434/2006)
Συγκέντρωση αποτελεσμάτων - Λευκά Ψηφοδέλτια
...
4. Το αρμόδιο Πρωτοδικείο, για την αντίστοιχη εκλογική περιφέρεια συντάσσει (σε συμβούλιο) τον πίνακα των αποτελεσμάτων της, ο οποίος περιέχει:
α. τον αριθμό των εγγεγραμμένων εκλογέων,
β. τον αριθμό των εκλογέων που ψήφισαν,
γ. τον αριθμό των εγκύρων ψηφοδελτίων,
δ. τον αριθμό των άκυρων ψηφοδελτίων,
ε. τον αριθμό των λευκών ψηφοδελτίων και
στ. τον αριθμό των εγκύρων ψηφοδελτίων που έλαβε κάθε συνδυασμός και κάθε μεμονωμένος υποψήφιος.
Στον πίνακα προτάσσονται οι συνδυασμοί των κομμάτων, κατά τη σειρά της εκλογικής τους δύναμης και ακολουθούν οι συνδυασμοί των συνασπισμών κομμάτων, οι συνδυασμοί των ανεξαρτήτων και οι μεμονωμένοι υποψήφιοι. Στο κάτω μέρος του αναγράφονται ολογράφως τα παραπάνω στοιχεία και ο πίνακας υπογράφεται από τον Πρόεδρο, τα μέλη και τον γραμματέα του Πρωτοδικείου.
...
8. Κατά την αληθή έννοια των διατάξεων της παρ. 4 του παρόντος άρθρου και των άρθρων 99 και 100, κατά τη σύνταξη, ανά εκλογική περιφέρεια, των πινάκων αποτελεσμάτων από τα αρμόδια δικαστήρια, κατά την κατανομή των εδρών, καθώς και για τον καθορισμό του εκλογικού μέτρου,
τα λευκά ψηφοδέλτια δεν προσμετρώνται στα έγκυρα.
Νομίζω ότι ο Νόμος είναι από μόνος του σαφέστατος. Που όμως έγινε η παρεξήγηση;
Κατ' αρχήν στο ότι ο εμπνευστής του προαναφερθέντος Έπους είτε δεν ξέρει να διαβάζει, είτε ηθελημένα παρερμήνευσε, είτε προσπάθησε μεν αλλά δεν συμπέρανε σωστά ως προς το εξής σημείο:
2. Εφαρμογή στην παρούσα υπόθεση
29. Το Δικαστήριο υπογραμμίζει ότι δεν καλείται να εξετάσει in abstracto κατά πόσον είναι πρόσφορο τα λευκά ψηφοδέλτια να προσμετρώνται κατά τον υπολογισμό του εκλογικού μέτρου και την κατανομή των εδρών,
ούτε να αποφασίσει εάν ένα τέτοιο σύστημα υπολογισμού επιβάλλεται από τις αρχές της λαϊκής κυριαρχίας και της ισότητας των ψήφων. Όπως έχει ήδη κρίνει,
το ζήτημα αυτό ανάγεται στο περιθώριο εκτιμήσεως του οποίου απολαύουν τα Κράτη στον τομέα αυτό. Αντιθέτως, το ζήτημα το οποίο τίθεται στην προκειμένη περίπτωση είναι εάν ο τρόπος με τον οποίο το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, δια της αποφάσεως 12/2005, ερμήνευσε και στη συνέχεια εφήρμοσε τον εκλογικό νόμο, ήταν συμβατός με την ίδια την ουσία του δικαιώματος των προσφευγόντων να εκλέγονται και να ασκούν τα βουλευτικά τους καθήκοντα.
30. Στο σημείο αυτό, το Δικαστήριο προσδίδει ιδιαίτερο βάρος σε πολλάστοιχεία. Πρώτον, οι προσφεύγοντες κατήλθαν στις εκλογές και εξελέγησανσυμφώνως προς τον ισχύοντα εκλογικό νόμο,
όπως αυτός παγίως ερμηνευόταν από το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Κατά τον νόμο αυτόν, το εκλογικό μέτρο υπολογιζόταν χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα λευκά ψηφοδέλτια. Οι προσφεύγοντες ανέμεναν ότι θα εφαρμοσθεί αυτή η νομοθεσία και ότι τα της εκλογής τους θα κριθούν βάσει της νομοθεσίας αυτής. Οι προσφεύγοντες
δεν ηδύναντο να φαντασθούν ότι θα ήταν δυνατόν να ακυρωθεί η εκλογή τους κατόπιν νομολογιακής μεταστροφής. Πράγματι, το γεγονός ότι το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο απεφάσισε να αναθεωρήσει την επί μακρόν ισχύουσα νομολογία του και
- 10 - να κηρύξει αντισυνταγματική την οικεία νομοθεσία, ήταν αναπάντεχο για τουςπροσφεύγοντες.
31. Στο σημείο αυτό, το Δικαστήριο προσδίδει σημασία στο γεγονός ότι ηπροσβληθείσα από τους προσφεύγοντες απόφαση 12/2005 του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου
αποτελεί τη μοναδική απόφαση, με την οποία το Εκλογοδικείο συνυπολόγισε, ως έγκυρα, τα λευκά ψηφοδέλτια, διότι, στη συνέχεια, η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε νέα διάταξη, το άρθρο 1 του ν. 3434/2006, προς αποφυγή ασαφειών οι οποίες θα ήταν δυνατό να αναφυούν κατόπιν της εν λόγω αποφάσεως (βλ. παρ. 16 ανωτέρω). Κατά τη νέα διάταξη, δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα λευκά ψηφοδέλτια.
32. Περαιτέρω, το Δικαστήριο δεν δύναται να παραβλέψει το γεγονός ότι η παράλειψη πολλών διατάξεων του εκλογικού νόμου στο πλαίσιο εκλογών οι οποίες έχουν ήδη διενεργηθεί,
δύναται να αλλοιώσει την εκπεφρασμένη βούληση του εκλογικού σώματος. Ειδικότερα, επιλέγοντας το λευκό ψηφοδέλτιο, ένα μέρος του εκλογικού σώματος της μείζονος εκλογικής περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας επιθυμούσε να εκφράσει την αποκήρυξη όλων των πολιτικών σχηματισμών. Ωστόσο, κατόπιν της νομολογιακής μεταστροφής, τα λευκά ψηφοδέλτια αυτών των εκλογέων ερμηνεύθηκαν ως θετικές ψήφοι υπέρ όλων των πολιτικών κομμάτων.
33. Υπό τις συνθήκες αυτές, το Δικαστήριο εκτιμά ότι, αξιολογώντας την εκλογή των προσφευγόντων υπό το πρίσμα της νέας ερμηνείας του εκλογικού νόμου,χωρίς να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εκλογή αυτή υπήρξε εντελώς νόμιμη, το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο προσέβαλε τις αρχές της νομίμου εμπιστοσύνης και της νομιμότητας όσον αφορά τόσο τους προσφεύγοντες όσο και τους εκλογείς (βλ., προς την κατεύθυνση αυτή, προαναφερθείσα απόφαση Λυκουρέζος κατά Ελλάδος, παρ. 54- 57).
34. Εξ άλλου, το Δικαστήριο σημειώνει ότι η μείζων εκλογική περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας ήταν η μοναδική εκλογική περιφέρεια στην οποία, κατά τις εν λόγω βουλευτικές εκλογές, ο υπολογισμός του εκλογικού μέτρου έλαβε χώραβάσει της νέας νομολογίας του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου. Κατά το Δικαστήριο, με την απόφαση 12/2005 του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου, δημιουργήθηκαν δύο κατηγορίες βουλευτών στο Ελληνικό Κοινοβούλιο : εκείνοι οι οποίοι εξελέγησαν χωρίς να ληφθούν υπόψη τα λευκά ψηφοδέλτια, και εκείνοι οι οποίοι, σε βάρος των
- 11 -
τριών προσφευγόντων, εισήλθαν στη Βουλή χάρις στην προσμέτρηση των λευκών ψηφοδελτίων. Ωστόσο, μία τέτοια κατάσταση δεν είναι συμβατή με τη νομολογία του Δικαστηρίου, δυνάμει της οποίας έχει θεσπισθεί «η αρχή της ίσης μεταχείρισης όλων των πολιτών κατά την άσκηση των δικαιωμάτων τους όσον αφορά τη συμμετοχή στις εκλογές, τόσο υπό την ιδιότητα του εκλογέως όσο και υπό αυτή του εκλόγιμου» (βλ. προαναφερθείσα απόφαση Mathieu-Mohin και Clerfayt κατά Βελγίου, παρ. 54).
35. Στο σημείο αυτό, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η Κυβέρνηση δεν επικαλέσθηκε επιτακτικό για τη δημοκρατική τάξη λόγο δυνάμενο να αιτιολογήσει την ανάμειξη στο δικαίωμα των προσφευγόντων να εκλεγούν βουλευτές και να ασκήσουν τα βουλευτικά τους καθήκοντα.
Υπό τις συνθήκες αυτές,
το Δικαστήριο εκτιμά ότι ο απρόβλεπτος τρόπος με τον οποίο το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο ερμήνευσε και, στη συνέχεια, εφήρμοσε, δια της αποφάσεως 12/2005, τον εκλογικό νόμο, έπληξε την ίδια την ουσία των δικαιωμάτων τα οποία εγγυάται το άρθρο 3 του Πρώτου Πρωτοκόλλου.
Επομένως, υπήρξε παραβίαση του άρθρου 3 του Πρώτου Πρωτοκόλλου.Πιο είναι λοιπόν το συμπέρασμα; Ότι το κείμενο το οποίο φέρεται να διάβασε ο εμπνευστής του Έπους καταλήγει στα
ακριβώς αντίθετα συμπεράσματα με τα οποία επιχειρεί να μας διδάξει, ήτοι ότι η προσμέτρηση των λευκών ψηφοδελτίων είναι παράνομη και ότι στην περίπτωση της Παρθένας Φουντουκίδου
κακώς είχε συμβεί το αντίθετο.
-
Μπορείτε λοιπόν να καταλάβετε γιατί φτάσαμε σε αυτά τα χάλια;
-
Μπορείτε να συνειδητοποιήσετε ότι αυθέντες δεν υπάρχουν;
-
Μπορείτε να κατανοήσετε τις ατομικές ευθύνες που έχει ο καθένας μας;
Το Κράτος είμαστε εμείς, όλοι. Ενεργοί πολίτες συνεπάγονται σοβαρό κράτος. Πολίτες καφενεία σημαίνουν κράτος Ελλάδα. Κοινώς, μπουρδέλο. Αυτή είναι η πραγματική μας ευθύνη ως πολίτες, η μη σκέψη, η pasokοποίηση της πολιτικής. Ότι αν βάλεις και εμένα στο δημόσιο δεν θα έχουμε πρόβλημα. Αυτό ήταν το μαζί τα φάγαμε του εμετικού χοντρού.
Όταν εσύ,
ο υποτιθέμενος ενεργός πολίτης δεν ψάχνεις τα τόσο απλά και αρκείσαι στην "γνώση" του αυθέντη για ένα τόσο απλό θέμα, τότε φαντάσου τι σου κάνουν στα πιο πολύπλοκα όπως η πολιτική και τα δημοσιονομικά.
Μην αναρωτιέσαι αδίκως λοιπόν, οι απαντήσεις που ψάχνεις βρίσκονται στον καθρέπτη σου.
Έχεις όμως τ'άντερα να κοιτάξεις τον καθρέπτη σου κατάματα; Μπορείς να αντιμετωπίσεις όλες τις λαμογιές που έχεις κάνει, ακόμη κι εκείνες που σκέφτηκς αλλά δεν μπόρεσες ή πρόλαβες να κάνεις; Εδώ σε θέλω;
Έχεις τη θέληση ν'αλλάξεις;
Δεν πειράζει αν κάνεις λάθος, δεν πειράζει αν συμπεράνεις μαλακία. Τουλάχιστον ψάξε ρε παπάρα, συμπέρανε, σκέψου. Κι αν σε κάτι κάνεις λάθος όλο και κάποιος θα σε διορθώσει.
Λάθη κάνουμε όλοι. Το θέμα είναι να τα διορθώνουμε και όχι να τα διαιωνίζουμε.
Που καταλήγουμε λοιπόν, μεγάλε; Στο ότι η βλακεία παίζει μεγάλο ρόλο στο πως ήρθαν τα πράγματα και αποδεδειγμένα πλέον φαίνεται ακόμη και στον πιο αφελή ότι η βλακεία μόνο προς το χειρότερο μπορεί να μεταβάλει τα πράγματα. Ή λοιπόν την διαχειριζόμαστε πολιτικά για να την αποδιώξουμε και να κάνουμε κάτι για το μέλλον, ή θα συνεχίσει να μας βυθίζει σαν βαρίδι στα πόδια.
Και μην ξεχνάτε:
οι βλάκες είναι δυστυχώς παντού, κυκλοφορούν ανάμεσά μας, αναπνέουν τον ίδιον αέρα. Αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Το μόνο που μπορεί ν'αλλάξει είναι το ειδικό τους βάρος μέσα στην κοινωνία και στην λήψη αποφάσεων.