15 Ιουλ 2020

Κρίση ταυτότητας του Χόλιγουντ: Ηθοποιοί, συγγραφείς και παραγωγοί προειδοποιούν για «αντίστροφο ρατσισμό».


Κρίση ταυτότητας του Χόλιγουντ: Ηθοποιοί, συγγραφείς και παραγωγοί προειδοποιούν για «αντίστροφο ρατσισμό» στη βιομηχανία του κινηματογράφου που έχει δημιουργήσει ένα «τοξικό» κλίμα για όποιον είναι λευκός, μεσήλικας άνδρας.

Από την CAROLINE GRAHAM ΣΤΟ L.A. ΓΙΑ ΤΟ THE MAIL ON SUNDAY

•ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΎΘΗΚΕ: 23:49 BST, 11 Ιουλίου 2020 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ: 01:52 BST, 12 Ιουλίου 2020

Καθώς οι ξύλινες σανίδες αφαιρούνται από τις βιτρίνες και οι διαδικασίες των στούντιο μπαίνουν αργά στη ζωή, το Χόλιγουντ μπαίνει σε ένα παράλογο κύμα

Οι διάσημες λεωφόροι λαμπυρίζουν στην 40C ομίχλη και οι ζεστοί άνεμοι της Santa Ana αερίζουν τα αρχοντικά του Μπέβερλι Χιλς.

Αναστατωμένη από το #MeToo, που παραλύθηκε από τον Co(roido)vid-19 , η κινηματογραφική βιομηχανία των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων αναδύεται τελικά μετά από ένα τετράμηνο κλείσιμο - μόνο για να βρει έναν νέο και πολύ διαφορετικό κόσμο, όπου η ένταση αυξάνεται τόσο όσο το θερμόμετρο.

Γιατί όπως οι δημόσιες διαμαρτυρίες για το Black Lives Matter έχουν πολώσει την Αμερική, το σιωπηλό αποτέλεσμα έχει φτάσει πλέον τώρα καί στο Χόλιγουντ.

Η νέα μισαλλοδοξία: Καθώς η BLM διαμαρτύρεται οργή, οι διαδηλωτές του Refuse Fascism
ρίχνουν νερό στο αστέρι του Donald Trump στο Hollywood Walk of Fame του Λος Άντζελες
........................................................................................................................

Μια επανάσταση βρίσκεται σε εξέλιξη. Απολύονται λευκοί ηθοποιοί. Τα διατάγματα από τα αφεντικά των στούντιο καθιστούν σαφές ότι μόνο οι μειονότητες - φυλετικές και σεξουαλικές - μπορούν να βρούν εργασία.

Ένα νέο κύμα αυτού που έχει χαρακτηριστεί από ορισμένους ως αντι-λευκή προκατάληψη προκαλεί στους συγγραφείς, σκηνοθέτες και παραγωγούς τη φοβία ότι δεν θα εργαστούν ξανά. Κάποιος περιέγραψε την τρέχουσα ατμόσφαιρα ως «πιο τοξική από το Τσερνομπίλ», με κορυφαίους ηθοποιούς που φοβούνται να μιλήσουν εν μέσω ανησυχίας ότι θα χαρακτηριστούν ρατσιστές.

«Δεν βλέπω τον εαυτό μου να δέχεται ως πρωταγωνιστή
έναν λευκό στην ταινία μου,
όχι ότι δεν μου αρέσουν
οι λευκοί.Αλλά έχω δει αυτή την ταινία ξανά


 Το πρώτο σημάδι εμφανίστηκε με έναν από τους πιο ισχυρούς μαύρους σκηνοθέτες στο Χόλιγουντ, τον βραβευμένο με Όσκαρ Jordan Peele - τον άνθρωπο πίσω από τις επιτυχίες του box office όπως το Get Out and Us - ο οποίος δήλωσε δημοσίως ότι δεν ήθελε να προσλάβει έναν πολλά υποσχόμενο  άντρα ηθοποιό,επειδή  ήταν λευκός

«Δεν βλέπω τον εαυτό μου να συμπεριλαμβάνει ως πρωταγωνιστή έναν λευκό στην ταινία μου», είπε ο Peele. «Όχι ότι δεν μου αρέσουν οι λευκοί. Αλλά έχω δει αυτή την ταινία ξανά

Ένα στέλεχος του στούντιο απάντησε off the record: «Εάν ένας λευκός σκηνοθέτης το έλεγε για την πρόσληψη ενός μαύρου ηθοποιού, η καριέρα του θα τελείωνε στη διάρκεια ενός καρδιακού παλμού». Λίγοι θα αμφέβαλλαν γι'αυτό... 

Ο Peele είναι πιο αποκαλυπτικός από τους περισσότερους για την πολιτική πρόσληψης, αλλά η άποψή του είναι όλο και πιο διαδεδομένη. Δεκάδες παραγωγοί, συγγραφείς και ηθοποιοί μίλησαν στην The Mail την Κυριακή για το κύμα του «αντίστροφου ρατσισμού» που διατρέχει τον κλάδο.

Μιλώντας με την προϋπόθεση της ανωνυμίας, η εκτελεστική αρχή επιβεβαίωσε ότι το κλίμα είναι τώρα τοξικό για κάθε «λευκό, μεσήλικα άντρα στις επιχειρήσεις του θεάματος». Η καριέρα τους, «τελείωσε ήδη». 

Συνέχισαν: «Προσλαμβάνουμε μόνο έγχρωμους ανθρώπους, γυναίκες ή ΛΟΑΤ για να γράφουν, να γίνονται αστέρια, να παράγουν, να χειρίζονται τις κάμερες, να εργάζονται σε υπηρεσίες της βιομηχανίας.»

Εάν κάποιος είναι λευκός, δεν μπορεί να μιλήσει γιατί θα χαρακτηριστεί αμέσως ρατσιστής ή θα καταδικαστεί για τήν διεκδίκηση «λευκού προνομίουΤο εκκρεμές έχει αλλάξει μέχρι τώρα, όλοι παραλύουν από φόβο από την ιδέα ότι οτιδήποτε λένε μπορεί να παρερμηνευτεί και η καριέρα τους να τελειώσει αμέσως. Πραγματοποιούνται πολλές συνομιλίες, αλλά δημόσια όλοι είναι απελπισμένοι που προωθούν την πολυμορφία και είναι πολύ τρομοκρατημένοι για να μιλήσουν. Είναι μια συνολική κατάρρευση.»

Η αποτυχία επιλογής μαύρων ηθοποιών για τα Όσκαρ έχει θεωρηθεί τα τελευταία χρόνια ως κηλίδα στο Χόλιγουντ. Υπάρχουν όμως φόβοι ότι το εκκρεμές έχει μετατοπιστεί υπερβολικά προς την άλλη κατεύθυνση - και ότι οι βιομηχανίες των ταινιών και της τηλεόρασης «βρίσκονται στην άκρη μιας συλλογικής νευρικής κατάρευσης».

Η τελευταία λέξη-κλειδί στο Tinseltown είναι το "Bipoc" - ένα αρκτικόλεξο για τους Black, Indigenous and People of Colour (Μαύρους, τους Αυτόχθονες και τους εγχρώμους ανθρώπους) - και το "Menemy", που σημαίνει «white, male enemy of the diversity movement» έναν λευκό, αρσενικό εχθρό του κινήματος της διαφορετικότητας. «Όλοι θέλουν να είναι σε θέση να επιλέξουν όλα τα κουτιά για κάθε νέα πρόσληψη», σύμφωνα με έναν βραβευμένο με Όσκαρ. 

«Οι σκηνοθέτες έχουν συνήθως λόγο για το ποιος συμμετέχει στο έργο τους. Όχι πια. Είναι όλα σχετικά με την «πρόσληψη Bipoc». Και προέρχεται απευθείας από τους επικεφαλής των στούντιο που γνωρίζουν ότι οι δουλειές τους είναι στη γραμμή παραγωγής. Οι λευκοί μεσήλικες άνδρες είναι παράπλευρες ζημιές. Αποτελούν το Menemy. "

Nathan Lee Bush: "Όποιος τολμά να μιλήσει καταργείται"


Nathan Lee Bush: ‘Anyone
who dares speak up is cancelled’
Ένας ηθοποιός στα 50 του, ο οποίος έχει εργαστεί σε μερικές από τις μεγαλύτερες ταινίες των τελευταίων 20 ετών, περιέγραψε πώς, κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης ακρόασης, ο σκηνοθέτης του καστ του είπε ότι ήταν «τέλειος για την ταινία», αλλά ότι είχαν λάβει εντολή να προσλάβουν έγχρωμο» για το ρόλο. «Το καταλαβαίνω, το καταλαβαίνω πραγματικά», είπε ο ηθοποιός. 

«Καταλαβαίνω ότι το Χόλυγουντ έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει πριν εμφανιστούν σωστά οι έγχρωμοι στην οθόνη, αλλά πώς θα πληρώσω την υποθήκη μου, πώς θα βάλω φαγητό στο τραπέζι μου; Όλοι φοβούνται. Και δεν μπορείτε να πείτε τίποτα γιατί τότε προετοιμάζεστε για δημόσια σταύρωση. "

Απορρίπτοντας τέτοιες καταγγελίες, αν και εκφράστηκαν ήσυχα, η σκηνοθέτης της Selma, Ava DuVernay, τώρα μια από τις πιο ισχυρές μαύρες γυναίκες στο Χόλυγουντ, έγραψε στο Twitter: «Όλοι έχουν δικαίωμα στη γνώμη τους. Και εμείς - μαύροι παραγωγοί με δύναμη πρόσληψης - έχουμε το δικαίωμα να μην προσλάβουμε αυτούς που μας μειώνουν.Λοιπόν, για τους λευκούς άντρες σε αυτό το διαδικτυακό νήμα… αν δεν βρεις αυτή τη δουλειά για την οποία ήσασταν, θυμηθείτε ευγενικά… η προκατάληψη μπορεί να πάει και προς τις δύο πλευρές. Μιλάει τώρα το 2020 ».

Μπορεί να φαίνεται ειρωνεία, λοιπόν, ότι το Χόλυγουντ θεωρείται από καιρό η καρδιά της φιλελεύθερης Αμερικής. Κορυφαία πρόσωπα από τη βιομηχανία έχουν τη φήμη πως κάνουν διαλέξεις στον κόσμο σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ποικιλομορφίας και περιβάλλοντος, από την εκστρατεία του Τζορτζ Κλούνεϊ για τον τερματισμό της γενοκτονίας στο Νταρφούρ έως τις αποστολές του Λεονάρντο Ντι Κάπριο για την υπερθέρμανση του πλανήτη. 

Όμως, η «αφύπνιση» δεν είναι μόνο όλο και πιο διαδεδομένη, φαίνεται πως είναι αδύνατη η πλοήγηση. Ο Jodie Comer του Killing Eve's - που τιμήθηκε επειδή έπαιξε έναν αμφιφυλόφιλο δολοφόνο - την περασμένη εβδομάδα αντιμετώπισε έντονη κριτική στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης για τη γνωριμία με τον Αμερικανό αθλητή Τζέιμς Μπουρκ, ο οποίος λέγεται ότι ήταν υποστηρικτής του Trump, μόνο και μόνο επειδή υποστήριξε τον Πρόεδρο.

Και η Χάλλι Μπέρι έπρεπε να ζητήσει συγγνώμη που «σκέφτηκε» να αναλάβει το ρόλο μίας τρανσέξουαλ σε ένα μελλοντικό κινηματογραφικό έργο (αντί να το αφήσει σε έναν πραγματικό τρανσέξουαλ άνδρα).

Αυτή είναι η αλλαγή της κουλτούρας που ένα στούντιο ετοιμάζεται τώρα να γυρίσει μια ταινία με ένα μαύρο καστ και συνεργείο - ένα έργο που κανονικά θα έπρεπε να προκαλεί εορτασμό.

Αλλά όταν μια λευκή γυναίκα, ένα πολύ σεβαστό στέλεχος, ανέλαβε να «επιβλέπει» την παραγωγή στην τοποθεσία, της είπαν ότι δεν θα λάβει καμία πίστωση στην οθόνη. Μια πηγή από το στούντιο πίσω από το έργο είπε: «Τα παιδιά που φτιάχνουν την ταινία είναι φρέσκα, υπέροχα νέα ταλέντα. Αλλά είναι παιδιά. Κανένα από αυτά δεν είναι άνω των 25 ετών. Τα περισσότερα από αυτά δεν ήταν ποτέ σε ένα σετ ταινιών, πόσο μάλλον μια ταινία που κοστίζει 20 εκατομμύρια δολάρια. Δεν ξέρουν τα βασικά για το πώς λειτουργούν οι κανόνες των συνδικάτων, για να κάνετε τακτικά διαλείμματα ή για πόσο καιρό μπορείτε να τραβήξετε ταινία σε μια μέρα.

Πρέπει να προστατεύσουμε την επένδυσή μας και να διασφαλίσουμε ότι θα ξυπνήσουν εγκαίρως και θα τραβήξουν ταινία αυτό που χρειάζονται. Διαφορετικά, θα μπορούσαμε να έχουμε ένα τρένο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων εκτός ελέγχου.

«Στέλνουμε αυτή τη γυναίκα, που είναι λαμπρή, να ελέγχει τα πράγματα επί τόπου. Αλλά δεν θα πάρει έγκριση. Οι άνθρωποι δεν θα το παραδεχτούν, δεν μπορούν να το παραδεχτούν, αλλά ο αντίστροφος ρατσισμός σίγουρα συμβαίνει. Θα μπορούσατε να υποστηρίξετε ότι είναι καλό, ότι αυτή η ταλάντευση του εκκρεμούς μέχρι τώρα με τον άλλο τρόπο είναι δίκαιη μόνο μετά από χρόνια λευκού προνομίου. Αλλά με ποιο κόστος; Σίγουρα είναι καλύτερο για όλους εάν οι άνθρωποι προσλαμβάνονται βάσει ταλέντου και ικανότητας; Μπορώ να σας πω, προσλαμβάνουμε άτομα που βασίζονται αποκλειστικά στην εθνικότητα, το φύλο και τα προφίλ των κοινωνικών μέσων.

«Αν είσαι μαύρος , γυναίκα και γκέι, λοιπόν, έλα μέσα. Όλοι αποκτούμε ποικιλομορφία. Περπατάμε σε κελύφη αυγών σε κάθε συνάντηση Zoom. Έχει φτάσει στο σημείο όπου, αν υπάρχει κάποιος έγχρωμος στη συνάντηση, δεν μπορούμε να κλείσουμε το τηλέφωνο πριν το κάνουν, γιατί φοβούνται ότι θα θεωρηθεί προσβλητικό. "

Ένας editor ταινιών που τόλμησε να μιλήσει έχει δει την καριέρα του να καταστρέφεται. Ο Nathan Lee Bush, ο οποίος έχει γυρίσει διαφημίσεις για εταιρείες όπως η Budweiser και η Nike, επέκρινε μια ανάρτηση σε μια ιδιωτική ομάδα στο Facebook που έγραφε: «ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΕΝΑΝ editor! Ψάχνω για editor κάποιον από την Black Union. " 

Ο Μπους, ο οποίος είναι λευκός, περιέγραψε το μέλλον ως «αντι-λευκό ρατσισμό» έγραψε: «Κοιτάξτε τι μας ζητείται να ανεχτούμε. Οι άνθρωποι που ασκούν ανοιχτά και υπερήφανα τον ρατσισμό είναι αυτοί που καλούν όλους τους άλλους ρατσιστές για να τους φιμώσουν, και όποιος τολμήσει να μιλήσει ακυρώνεται, τα προς το ζην και τα όνειρά τους απογυμνώνονται από έναν όχλο».

Αλλά η έκφραση των ανησυχιών του αποδείχθηκε καταστροφική. Ένας από τους κύριους πελάτες του Μπους, η αλυσίδα εστιατορίων των ΗΠΑ Panera Bread, δεσμεύτηκε να μην συνεργαστεί ξανά μαζί του και έκτοτε ο Μπους αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη.

«Έπαιζα κυριολεκτικά απλώς ένα βιντεοπαιχνίδι όταν έγραψα άνετα αυτές τις λέξεις», είπε αργότερα.

Ολόκληρο το άρθρο ΕΔΩ

Το είδαμε εδώ
Επιμέλεια/διευκρινήσεις στη μετάφραση/προσθήκες φωτό πηγής:Α.Τ.