Στις 10/2/2022 το πλοίο Felicity Ace της εικόνας απέπλευσε απ' το
Γερμανικό λιμάνι Emden, για να μεταφέρει στις ΗΠΑ 3.965 ηλεκτρικά
αυτοκίνητα του Ομίλου Φολκσβάγκεν, περιλαμβανομένων Πόρσε, Λαμποργκίνι
& Μπέντλεϋ. Στις 16/2/2022, όταν βρισκόταν ανοιχτά των νησιών Αζόρες
στο βόρειο Ατλαντικό, στο πλοίο εκδηλώθηκε φωτιά και βυθίστηκε στις
1/3/2022. Κατόπιν αυτού παρέμεινε άγνωστη η διερεύνηση της αιτίας της
φωτιάς, και θα παραμείνει για πάντα άγνωστο αν η φωτιά προκλήθηκε από
ανάφλεξη μπαταριών λιθίου ή αν προκλήθηκε από άλλη αιτία και μεταδόθηκε
στις μπαταρίες λιθίου των οχημάτων, καθιστώντας την κατάσβεση αδύνατη. Τα
22 μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν απ' την πρώτη στιγμή το πλοίο και
διασώθηκαν.
Λίγες μόνο ημέρες αργότερα, στις 18/2/2022,
το πλοίο Euroferry Olympia της εικόνας απέπλευσε
απ' την Ηγουμενίτσα για το Μπρίντιζι της Ιταλίας, μεταφέροντας 153 φορτηγά
και 32 επιβατικά αυτοκίνητα.
Ενώ βρισκόταν βόρεια της Κέρκυρας ξέσπασε φωτιά στο χώρο των
οχημάτων, η οποία στάθηκε αδύνατο να τεθεί υπό έλεγχο, παρουσίασε
εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες και συνεχείς αναζωπυρώσεις για εβδομάδες.
11 ζωές χάθηκαν απ' τη φωτιά, με τις τελευταίες σωρούς να ανασύρονται στις
23/3/2022. Κι εδώ άγνωστη η αιτία της φωτιάς.
Ήδη το Δεκέμβριο
2013,
ειδική μελέτη
για λογαριασμό του Γερμανικού Υπουργείου Μεταφορών είχε διαπιστώσει πως η
μεταφορά με πλοία ro-pax ή ro-ro οχημάτων που έχουν μπαταρίες λιθίου
αυξάνει τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Στην 3η παράγραφο της περίληψης ρητά
αναφέρεται πως "In the event of a lithium ion battery catching fire, it is
important to note that such a fire reaches very high temperatures,
produces toxic gases and is inextinguishable - Σε περίπτωση που μπαταρία
λιθίου πάρει φωτιά, είναι σημαντικό να επισημάνουμε πως μια τέτοια φωτιά
αναπτύσσει πολύ υψηλές θερμοκρασίες, εκλύει τοξικά αέρια και δεν μπορεί να
σβηστεί".
Ανάλογους προβληματισμούς και προληπτικά μέτρα για την
ασφάλεια μεταφοράς των μπαταριών λιθίου έχει βεβαίως η
αεροπορική
βιομηχανία, το
Υπουργείο Μεταφορών
των ΗΠΑ, η Υπηρεσία Μεταφορών
FedEx, τα Αυστραλιανά
Ταχυδρομεία, κλπ.
Παρά τους πιο πάνω προβληματισμούς, η νεοΜαοϊκή ΕΕ και
βεβαίως η ξεπουλημένη κυβέρνησάρα μας έχουν αποφασίσει την απαγόρευση των
αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προκειμένου όλοι οι πολίτες
υποχρεωτικά να ...έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ελεγχόμενο από μακριά απ'
τους κυβερνώντες!
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο
greeklignite.blogspot.gr
και
αναδημοσιεύονται στο MeWe.
Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν
στο Facebook. Αυτή την αυταρχική πολιτική ήρθε πριν λίγες ημέρες να
ανατρέψει η Νορβηγική εταιρεία Havila Kystruten, η οποία εκτελεί επιβατική
ακτοπλοΐα στη Νορβηγία (Bergen - Kirkenes), με στόλο νεότευκτων πλοίων
RoPax και κρουαζιερόπλοιων που μπορούν να μεταφέρουν και οχήματα, Η Havila
ζήτησε από την εταιρεία συμβούλων Proactima AS, εξωτερική αξιολόγηση
σχετικά με τη μεταφορά αυτοκινήτων και μηχανοκίνητων οχημάτων, με βάση την
εμπειρία της από το πρώτο έτος λειτουργίας, καθώς και να διερευνήσει τους
πιθανούς κινδύνους.
Το συμπέρασμα της ανάλυσης κινδύνου
δείχνει ότι μια πιθανή πυρκαγιά σε συμβατικά οχήματα με κινητήρες
εσωτερικής καύσης θα μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα συστήματα και το
πλήρωμα του πλοίου. Όμως μια πιθανή πυρκαγιά σε ηλεκτρικά, υβριδικά ή
αυτοκίνητα υδρογόνου θα απαιτήσει εξωτερικές προσπάθειες διάσωσης και θα
μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τους επιβαίνοντες, το πλήρωμα και τα πλοία.
Κατόπιν αυτού η Havila Kystruten
ανακοίνωσε
πως απαγορεύει την μεταφορά αμιγώς ηλεκτρικών, υβριδικών, αλλά και
ηλεκτρικών οχημάτων υδρογόνου με τα πλοία της. Υπόψη πως η Νορβηγία έχει
προσφέρει εξωφρενικά κίνητρα και οι Νορβηγοί έχουν αγοράσει πολλά
ηλεκτρικά αυτοκίνητα: έχουν την μεγαλύτερη διείσδυση παγκοσμίως στην αγορά
καινούργιου με ποσοστό που πλησιάζει το 80%, αλλά πλέον δεν θα μπορούν να
τα βάλουν σε φέρυ!
Πέρυσι, η πολύ μεγάλη ασφαλιστική Allianz
προειδοποίησε γενικά τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τον αυξημένο κίνδυνο
πυρκαγιάς. Η
έκθεση Safety and Shipping Review 2022
προειδοποίησε για τους πιθανούς κινδύνους που ενέχουν οι μπαταρίες ιόντων
λιθίου αναφέροντας τέσσερις κύριους κινδύνους, όπως πυρκαγιά, έκρηξη,
τοξικά αέρια και την πιθανότητα θερμικής διαφυγής από τη μεταφορά αυτών
των μπαταριών.
Μετά τη συγκεκριμένη είδηση, το κύριο ερώτημα
που ανακύπτει, είναι αν ο καθένας από μας αποκτά δικαίωμα να καταγγείλει
τα Ελληνικά φέρυ αν μεταφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα κρυφά και χωρίς να το
ανακοινώνουν στους λοιπούς επιβαίνοντες. Απαιτούνται πολλές απαντήσεις,
τόσο απ' το Υπουργείο Ναυτιλίας όσο κι απ' τις ίδιες τις ναυτιλιακές
εταιρείες, καθώς είμαστε χώρα που η ακτοπλοΐα έχει τεράστια σημασία για
τις συγκοινωνίες και τον τουρισμό.
Εκτός κι αν, τόσο η ΕΕ όσο
κι η Ελλάδα, με τους πανηλίθιους σχεδιασμούς τους, έχουν επιβάλει την
υποχρεωτική αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου προκειμένου πλέον να μην
επιτρέπεται να ταξιδέψουμε με φέρυ!
Το είδαμε
ΕΔΩΕντωμεταξύ, και στη Γαλλία συμβαίνουν παράξενα πράγματα
με τα ev αυτοκίνητα :