10 Αυγ 2021

Η υποχρεωτική εκπαίδευση, μια πέμπτη φάλαγγα.


Ο Inglis, για τον οποίο ονομάστηκε μια τιμητική διάλεξη στην εκπαίδευση στο Χάρβαρντ, καθιστά απόλυτα σαφές ότι η υποχρεωτική εκπαίδευση σε αυτή την ήπειρο προοριζόταν να είναι ακριβώς αυτό που ήταν για την Πρωσία στα 1820: Μια πέμπτη φάλαγγα στο αναπτυσσόμενο δημοκρατικό κίνημα που απείλησε να δώσει φωνή στους αγρότες και τους προλετάριους στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Η σύγχρονη, βιομηχανοποιημένη, υποχρεωτική εκπαίδευση έπρεπε κάνει ένα είδος χειρουργικής επέμβασης στην προοπτική ενότητας αυτών των κατώτερων τάξεων.

Χωρίστε τα παιδιά ανά θέμα, κατά ηλικία, με σταθερές βαθμολογίες σε εξετάσεις, και με πολλά άλλα πιο λεπτά μέσα και θα είναι απίθανο η μάζα της ανθρωπότητας που είναι βουτηγμένη στην άγνοια, διαιρεμένη στην παιδική ηλικία, να συσπειρωθεί ποτέ σε ένα επικίνδυνο σύνολο. Ο Inglis αναλύει τον σκοπό - τον πραγματικό σκοπό - της σύγχρονης εκπαίδευσης σε έξι βασικές λειτουργίες ( οι οποίες αρκούν να κάνουν μπούκλες τα μαλλιά εκείνων των αθώων που πιστεύουν τους μεθοδευμένους, παραδοσιακούς στόχους της εκπαίδευσης ) :

1. Η προσαρμοστική λειτουργία.

Θα δημιουργηθούν σχολεία για σταθερές συνήθειες αντίδρασης προς την εξουσία. Αυτό φυσικά αποκλείει εντελώς την κριτική στάση. Καταστρέφει επίσης λίγο πολύ την ιδέα ότι πρέπει να διδάσκεται ό,τι είναι χρήσιμο ή ενδιαφέρον, γιατί δεν μπορείς να δοκιμάσεις την αντανακλαστική υπακοή μέχρι να δεις αν μπορείς να ωθήσεις τα παιδιά να μάθουν και να κάνουν, ανόητα και βαρετά πράγματα.

2. Η λειτουργία ενοποίησης.

Αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να ονομαστεί «λειτουργία συμμόρφωσης» γιατί η πρόθεσή του είναι να κάνει παιδιά όσο το δυνατόν περισσότερο όμοια. Οι άνθρωποι που συμμορφώνονται είναι προβλέψιμοι και αυτό είναι πολύ χρήσιμο για όσους επιθυμούν να αξιοποιήσουν και να χειριστούν ένα μεγάλο εργατικό δυναμικό.

3. Η διαγνωστική και κατευθυντήρια λειτουργία.

Το σχολείο πρέπει να καθορίζει τον σωστό κοινωνικό ρόλο κάθε μαθητή. Αυτό γίνεται με καταγραφή μαθηματικών αποδείξεων και ανέκδοτων, για αθροιστική, στοιχείων. Όπως και στα "μόνιμα στοιχεία σας". Ναι, έχετε.

4. Η διαφοροποιητική λειτουργία.

Μόλις ο κοινωνικός τους ρόλος "διαγνωστεί", τα παιδιά πρέπει να ταξινομούνται κατά ρόλο και να εκπαιδεύονται μόνο όσο αξίζει προς τον προορισμό τους στην κοινωνική μηχανή - και ούτε ένα βήμα παραπέρα. Ώστε για να κάνουν τα παιδιά το καλύτερο που μπορούν.

5. Η επιλεκτική λειτουργία.

Αυτό δεν αναφέρεται καθόλου στην ανθρώπινη επιλογή αλλά στη θεωρία του Δαρβίνου για τη φυσική επιλογή όπως εφαρμόζεται σε αυτό που αποκάλεσε «οι ευνοημένες φυλές» : « Εν ολίγοις, η ιδέα είναι να βοηθήσετε τα πράγματα συνειδητά προσπαθώντας να βελτιώσετε το αναπαραγωγικό απόθεμα. Τα σχολεία προορίζονται να στιγματίσουν τους ακατάλληλους - με κακούς βαθμούς, διορθωτική τοποθέτηση και άλλες ποινές - αρκετά ξεκάθαρα ώστε οι συνομήλικοί τους να τους δεχτούν ως κατώτερους και να τους αποκλείσουν αποτελεσματικά από τις κληρώσεις αναπαραγωγής ( reproductive sweepstakes). Αυτά είναι οι μικρές ταπεινώσεις από την πρώτη τάξη και μετά με προορισμό: να πλύνουν τη βρωμιά και να την στείλουν στην αποχέτευση.

6. Η προπαιδευτική λειτουργία.

Το κοινωνικό σύστημα που θα έχει αυτούς τους κανόνες θα απαιτήσει μια ελίτ ομάδα που θα το φροντίζει. Για αυτό στόχο, ένα μικρό κλάσμα παιδιών θα διδαχθεί ήσυχα πώς να διαχειριστεί αυτό το συνεχές έργο, πώς να παρακολουθεί και να ελέγχει έναν πληθυσμό σκόπιμα αποβλακωμένο που δεν διαμαρτύρεται προκειμένου η κυβέρνηση να προχωρήσει χωρίς αμφισβήτηση και οι εταιρείες να μην χρειάζεται να επιβάλλουν την υπάκουη εργασία.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;




Σύμφωνα με τον Kant, τέσσερις ερωτήσεις ζουν στην καρδιά όλων των εκπαιδευτικών αναζητήσεων:

Τι μπορώ να γνωρίζω;

Σε τι μπορώ να Ελπίζω;

Τι πρέπει να κάνω;

Τι είναι ο άνθρωπος;

Η Σχολική πολιτική στην Αμερική είναι φτιαγμένη από ανθρώπους που προτιμούν να βασανιστούν, παρά να επιτρέψουν στους μαθητές να απαντήσουν σε αυτές τις ερωτήσεις ή οτιδήποτε θα μπορούσε να κάνει την ανθρώπινη διαφορά. (το ίδιο ακριβώς ισχύει και για όλα τα "εκπαιδευτικά" συστήματα. Εκπαίδευση ή παιδεία/μόρφωση;)




Θα ήθελα πολύ να μάθω ποιες είναι οι πιθανότητες να επιβιώσει ένα βιβλίο έστω και ένα γράμμα (αρχικά) για χιλιάδες χρόνια αφού πρέπει να αντιγραφεί από γενιά σε γενιά, σε φλοιό ξύλου ή δέρμα γάτας ή πάπυρο; Τι γίνεται με τα χιλιάδες βιβλία; Εννοώ ότι το 99% των ανθρώπων ήταν αγράμματοι μέχρι πριν από εκατό χρόνια, έτσι; Και μόνο οι κληρικοί ήταν εγγράμματοι, ειδικά σε σκοτεινές εποχές. Και τι κάνετε όταν είστε η μόνη εγγράμματη ομάδα;  Πιστεύετε πως έχετε την αλήθεια και αντιγράφετε σατανικά/εχθρικά (Ελληνικά) βιβλία/συγγράμματα, ώστε να μπορείτε να τα κάψετε ή να τα χειριστείτε και να τα επεξεργαστείτε αναλόγως...

Υπάρχουν μόνο δύο επιλογές, είτε τα περισσότερα από τα αρχαία βιβλία είναι μεταγενέστερης προέλευσης και πλαστά, είτε δεν είναι τόσο παλιά γιατί απλά δεν μπορούν να είναι, πράγμα που σημαίνει ότι τους έχουν προστεθεί αιώνες.


Το έγκλημά της ήταν η κατ' οίκον εκπαίδευση




Τον περασμένο Ιανουάριο, μια δεκαεξάχρονη Γερμανίδα κοπέλα, ντροπαλή και με καλή συμπεριφορά, συνελήφθη στο σπίτι της στη Νυρεμβέργη, στην Γερμανία, από δεκαπέντε ένοπλους αστυνομικούς. Το έγκλημά της ήταν η κατ' οίκον εκπαίδευση.

Διαβάζοντας για αυτό, μου θύμισε το γεγονός που και εγώ σχεδόν συνελήφθην να κάνω διαλέξεις στην ανώτερη τάξη σε ένα πλούσιο γυμνάσιο στην κομητεία Ρόκλαντ της Νέας Υόρκης. Αποκάλυψα τις βαθμολογίες GPA και SAT των Αμερικανών προέδρων και άλλων διακεκριμένων ατόμων όταν μια ομάδα της αστυνομίας διέκοψε τη διάλεξή μου κατόπιν αιτήματος του επιθεωρητή. Ήταν το πιο περίεργο γεγονός σε όλη μου τη ζωή, κάτι που εγώ πιστεύω ότι θα συνέβαινε μόνο στη Γερμανία. Ακόμα προσπαθώ να καταλάβω τι σήμαινε.

Το GPA ή ο μέσος όρος βαθμού, είναι ένας αριθμός που υποδεικνύει πόσο καλά ή πόσο υψηλά σκοράρατε στα μαθήματά σας κατά μέσο όρο. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Κολεγίου δηλώνει ότι το SAT προορίζεται για τη μέτρηση της ικανότητας γραμματικής, αριθμητικής και γραφής που απαιτούνται για την ακαδημαϊκή επιτυχία στο κολέγιο.

ΟΠΛΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΚΑΤΗΧΗΣΗΣ

Τζον Τέιλορ Γκάτο


Πηγές : 1 , 2 , 3 , 4 - Σύζευξη/διαμόρφωση : Α.Τ.